Rockered skis arent made for skiing rocks!

Well! Äntligen fick man då prova sina skidor. De var verkligen kick-ass i lössnö, hade trots allt kommit 24cm på 24 timmar skidbart den 24 december. Så lättmanuvrerade skidor har jag aldrig åkt på! Monterade på +2 från true center så blir dom hel grymma att åka switch med! Detta kanske inte säger så mkt. Men summan av kardemumman var att de nudlar jag köpte var ett par mkt bra nudlar! :D
Men trots all snö, all stoke och att man lärt känna terrängen rätt bra så lyckas man ändå. Lyckas väldigt väl oxå. Så här bra har jag aldrig lyckats förr kan man säga.
Skulle alltså hoppa en klippa som såg rolig ut. Tar fart...laddar på...poppar (hoppa till på skidorna) ALLT vad jag kan..... tar luft..oooooch landar på en sten som sätter ett stort jävla märke rakt in i kärnan på skidan. FÖRSTA DAGEN!!!! Helt jävla otroligt! Det fanns EN sten där! DEN lilla stenen lyckas man träffa! Så från backen direkt till skidverkstaden, vilket är raka motsattsen från gårdagen. Så nu står man här utan skis ända tills dom blir lagade....som jag hoppas att dom gör ett bra jobb.

Igår så "firade" vi jul hela gänget plus ramunds Patrik och Jocke. Det var ett magert men mysigt julbord som bestod av två sorters sill, potatis och SÅKLART(!) köttbullar :D TOP NOTCH helt enkelt!
Blev en del vin också..kanske ett glas för mkt för ...samtliga. Men skoj vart det iaf och det var det som var tanken med det hela.

Nu är det lite dagen efter och jag har precis fått snacka med Anna-Karin (min fantastiska flickvän) över msn med webcam. Sjukt kul att få se henne igen. Hon kanske ska komma över hit och hälsa på. Inget bestämt än, men fullt möjligt.

Ska ut och klämma lite lagg nu...sådär mitt på dagen.
EP PRO :D
Mina nya skis :D

Stay tuned!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0