Snö, skis, stenar, sprit och såmktannat

Var ett par dagar sedan jag bloggade senast. Det kan lätt förklaras med att internet har varit riktigt segt ett tag. Så jag började på att skriva ett jäääättelångt inlägg som sedan inte kunde laddas upp pga att internet strejkade totalt. Så jag skrev ner lite på ett dokument (bara lite av det viktigaste som hade hänt) för att sen skriva ner andra relevanta och roliga saker som har hänt. När det väl skulle sparas händer samma sak igen. Så fuck it säger jag! Det blir inga långa essäer om hur de gågna dagarna har varit. Ni får nöja er med ett gäng bilder, film och kortfattad beskrivning om hur det har varit.
Som ni ser är rubriken snö, skis, stenar, sprit och såmktannat och det är det som skall behandlas.

De senaste dagarna har det snöat ymnigt varje dag (periodsvis hårdare). Detta har ledit till att fler områden på berget har öppnats och därmed skidats. Som exempel var vi först ner för säsongen i en ränna på Redemption ridges baksida. Hur sweet som helst, trots att jag gjorde en jäääkla vurpa och slog i huvet som fan. Fick en jäkla massa faceshots den dagen (snö i ansiktet vid sväng) och det var super ultra duper dope! Fast snöbasen är inte vad den borde vara. Så här och var stöter man på hajar (stenar som göms under ett tunt snötäcke) som hugger till i skidorna titt som tätt....mkt skador!
Kvällen var nog one of a kind när det började lugnt och sedan eskalerade till ett fullskaligt fylleslag för somliga (ej underteknad...var seg som knäck). Nästan en hel liter jäger och säkert 18 bärs gick åt på 2,5 pers. En viss herre blev redigt packad och mindes inte hela kvällen...orutin!
Jacuzzi dude!
Nope Emil va inte fullast.
Emil packad
"Bara en liten till"
9881551

Andra saker som har hänt!
Jag har fått lite av mina nya prylar prylar (saknar ett par skis). Ett par pjäxor och ett par nya skidor. Har inte kunnat använda ngt av det än för att det är fel storlek på bindningar och ski-stoppers. Surt som fan. Men snart får jag använda allt....kommer bli....intressant :P
BIlder kommer snaaaart :P

Kicking Horse Resort
Kicking
kicking!

Kalle rippar
Kalle

Micke in mid air!
Micke innan krash

Micke efter lite trädkramning
Micke efter krash

Amelie i skogen
Aams!

Karl studsar i skogen.
Karl tar luft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0