Svinkallt, stördskipatrol samt snö??

Idag (fredag) så var det rätt begränsat med antalen åk som man presterade i Kickings sluttningar. Jag och Amelie var lite efter (jag försov mig, medan hon inte var så peppad pga att det var -20c uppe på berget) och kom upp vid 12 tiden till en väldigt kall och vindpiskad häst. Sj hade jag foto i tankarna (som igår) och hade heela riggen med mig ;D
Kommer till berget och finner Kalle på sina nya skis (jaaa! hans är monterade...inte mina!) utan stavar vacklandes mot ett nytt åk i liften. Vi gör honom varse om våran ankomst och jag frågar genast om hur de nya skidorna var. "De var styvare än vad jag trodde. Inte wow men helt ok"...ungefär så stokad (tänd,peppad) Karl kan vara på saker och ting. Vi åker upp tillsammans och jag försöker få Kalle in på spåret att göra lite dumma saker som jag skulle kunna fota. Tyvärr är inte han den människan som man kan köra över så lätt. Så det blev inget fotat alls. Eller jo! Jag såg en galenskipatrol som skulle ner i en ränna och tyckte att den vanliga rutten ner var lite trist och skulle därför ta en annan väg ner. Det snackades om trippeldrop och exponerat som attan. Jag fotar honom med min nya 50mm glugg när han försöker ta sig till rätt sida av rännan (massa sten och skit ivägen). Jag och hans polare står en bit bort och hejar på "grind those edges!!!" "huck that shit" osv hojtar de.
Galen ski-patrol
Grinding it!
Patrolerns hojtande polare
Patroler dude
Jag dyker sen ner i väskan för att plocka upp Mickes 15mm fish-eye objektiv ( som han snällt lånar ut till mig så länge jag inte tar sönder det) för att få med rännan samt lite mer natur än snö och stenar. Skickar på det så snabbt jag bara kan och precis när jag har fått kameran vid ögat...så är det försent. Hade varit en gryyyming bild av kaliber. Men det blev bara crap av allt.Så går det om man är inte är med på noterna!
för sent


Hände inte så mkt mer. Vi åkte 2-3 åk. Drog ner till gondolen, snackade lite med min EP Pro army polare. Käkade en burgare som var "top notch" och tummade oss hem.
Tummen har blivit vår ticket to ride här. Alla har feta pickisar och är ofta såpass sjyssta att dom låter en åka med till/från berget. Många är gamla skibums som själva har varit i samma sits som vi och därför alltid plockar upp folk! Cudos till dom!
Inte nog med att det är gratis. Det är även sjukt socialt och bra på alla sätt och vis eftersom man fixar kontakter som kan vara bra att ha i framtiden. Fixade en potentiell köpare till mina squads idag genom att fråga snubben vi fick skjuts av om han var intresserad, vilket han var :D Så det mesta verkar lösa sig rätt fint!
Senare på kvällen drog jag och Amelie till 180 sports för att lämna in mina skidor för montering (flytta bindning från squad till nya EP Pro) och för att köpa mat. Vi har nämligen gemensam matkassa. Detta tror jag är mest fördelaktigt för mig eftersom jag bara kan grilla kött och fixa potatis.....hjälpligt. Är dock mästare på ryggbiff med speciall rösti och bea-sås! (eller hur sööt :D)
Så nu sitter jag här med datorn i knät bredvid våran psychadeliska julgran (fiberoptiska "barr" som shiftar färg konstant!) och är gött trött. Helg imorrn, så det är dax att börja få igång geniknölarna på riktigt och komma på ngt bra och skoj att göra. En bra sak vore att be/offra ngt till Ullr (snögud, även delvis namnget Ullervad där jag har bott tidigare) för lite snöstorm och säg.....2meter extra? Hoppas hoppas.

Nörding left
nörding left
Nörding rightnörding right





Be safe

//L-P

Kommentarer
Postat av: OnTilt

ÅÅh, va ni ser ut att ha tråkit...
tycker synd om er.....not...;-)

2007-12-22 @ 21:42:15
Postat av: Anna-Karin

Haha, ja ryggbiff och rösi är du bäst på, men inte med bea, blä! bättre med någon annan god sås ju=)Fina bilder du tagit söt! Älskar dig massor!

2007-12-23 @ 06:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0