Vindpackat bland annat

Gick upp rätt tidigt idag. Va rätt omotiverad till att gå upp och dra upp till berget för att få åka på stenhårt ojämt underlag. Men det var ända lite väl dags att dra upp eftersom klockan närmade sig klockan mitt på dagen. Sagt och gjort så drog vi iväg. Fick lift väldigt tidigt av två sköna Calgary bor som skulle upp och köra lite. En av dom skulle jobba på berget på Canyons outfitters, där Jocke jobbar för övrigt. Fick höra på skön rapp heöa vägen upp. Sweatshop union, bra skit (tänk Jurrasic 5 fast aningen snabbare). Kom upp till berget, där jag träffar ett ungt Schweiziskt par som jag snackade lite med eftersom jag var intresserad av de laggen han hade. Jag har nämligen fått ett bud på att få byta till mig ett par Faction Thirten. En BM (big mountain, dvs lång skärning och styv tail som attan) skida med betydligt snällare flex än min squads (som är lika mjuka som en två tum fyra). MEN, för det finns ett men...det gör det alltid...nästan. Jag har ju "beställt" ett par 4FRNT EHP 193 av en fransk snubbe. Dom skulle han ha skickat till mig för 3 veckor sedan. Men inga skidor har dykt upp. Jag har försökt att få tag i honom, utan resultat. Så jag vet inte hur jag gör riktigt här. Jag vill nog nästan skicka tillbaka 4frnt skidorna och ta Faction skidorna ist. Men vi får se hur det blir med det hela.

Annars har det inte hänr så mkt. Övade på att åka switch och att nöta lite 180´s med mina nya Line EP Pro. Skall köras mkt switch med dom skidorna, så det är lika bra att träna! Det och testat Karls nya lagg. Dom var så sjukt lätta! Allt detta gjordes med fötterna inklämda i ett par alldeles för små pjäxor ...just nu iaf. Mina fossingar som alltså är 275mm långa trängs ner i ett par pjäxor som är 270mm. You do the math!

Sen en liten surprise som kommer imorrn!!

Lejter folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0