Alla hjärtans dag bland annat :D

Jaa..jag är väl lite seg antar jag! Har inte orkat att skriva "dagbok" varje dag utan har blivit lite pö om pö med bloggandet. Det är inte det man sätter sig och gör efter en hård dag i backen precis. Brukar bli mer på kvällen när man käkat lite god mat och börjat softa lite i soffan/lazyboy fåtöljen. Så jäkla skönt att sjunka ner kolla på TV, surfa lite skit och kolla på polarnas bloggar. Det är vad man gör på en typisk kväll här i Golden. Ibland skojar man till det lite med att gå ut eller ha ngn liten fest hemma. Som helgen som varit

Alla hjärtans dag var en bra dag. Mkt looove här i golden. Vi hade gruppdate i huset så alla datade alla, loove was in the air. :D
Vi hade lite fest hemma hos oss oxå. Jäkligt skoj. Alla var där!

Blev en riktigt grym lördag oxå!
Det hela började med att vi gick upp tidigt tidigt. Vi skulle köra iväg till Rogers Pass och köra lite puder. The crew bestod av Jocke, Fredrik, Kalle, Micke och jag. Vi kom iväg i tid och var framme vid 9 tiden. Vi bestämde oss för att börja med ett åk som heter Cheops. Toppen ser ut som namnet lyder...som en pyramid. Hajken var lång och hade en miljon kickbacks (vändning i ett hud spår) som gjorde att man var rätt trött när man kom till toppen. Åket var helt sjukt! Det började med ett mindre drop ner till ett suuuuperfint puderfält! Jag landade med lite framåtvikt och fick käka snö som fan. Men jag var glad ändå. Steg två var ett mkt mkt brant skogsparti (det brantaste jag har åkt) som var fint....om man åkte tidigt...som inte jag gjorde. Så jag hade knappt ngn bra snö att hålla nere farten med. Så jag försökte verkligen hitta flyt och hitta en bra väg ner. Men jag hittade inget. Mot slutet så fick jag höra på radion att det fanns ett fint litet drop på vänster sida. Jag åkte ner kollade på det och tvekade alldeles för mkt. Så när jag väl dropade hade jag så lite fart så det kanske bara blev 2-3 meter högt, ner till en perfekt landning. Sen så blev det ett gäng superfina pudersvänger ner till dom andra som väntade längst ner.

När jag kom ner var det bara att dra på hudarna och ta av sig så mkt som möjligt för att inte bli för svettig. En lång och brant stigning väntade oss. ca 700 höjdmeter senare så stod vi så nära toppen som vi vågade gå...och orkade för den delen. Hajkerna är alltid jäkligt jobbiga men när man väl står på toppen och har ett fint åk på gång så får man så jäkla mkt energi så man har glömt att man har kånkat upp för ett berg i två timmar.
Ready set see ya och så åkte Fredrik ner mellan träden, puder yrde runt i hans spår. Det såg bra göttit ut!
Eftersom jag skulle fota så åkte jag som tvåa. Det blev ett av de bästa skogsåken ever för min del. Det knäcker nog tom skogen i Revelstoke! Jag började med fint flyt i den mjuka snön och hittade en rolig och bra linje ner med några små pillows mitt i åket. Snön var ööööverallt. Kan aldrig få nog av den känslan måste jag säga! Den är obeskrivlig!
När jag kom förbi skogen så blev snön lite lurigare. Lätt vindpackat gjorde att man fick mer fart och en del tyngre att manuvrera. Så jag fick mer fart än tänkt och kom ner till en ränna som såg ut att sluta i ett drop. Eftersom jag inte hade en aning om hur det såg ut inunder rännan så tog jag en snäv vänstersväng som löste ut en lite lavin runt omkring mig. En ca 30 djup brottkant drog ner all snö som jag hade vid mig. Läskigt värre!! Alla hade lite problem med snön. Kalle släppte tre st mini laviner, och samtliga hade lite problem med att hålla en bra fart och fortfarande kunna manuvrera lätt runt allt. Det var tungt men skoj som attan!
Jag åkte längst ner för att få lite bilder. Sist ner var Micke. Han hade väntat längst upp hela tiden, så när alla var nere så sa tog vi upp walkie talkien och sa att det bara var att bomba, och det var precis vad han gjorde! Han började med att kötta runt bland träden. Sen hade han sjuk fart ner i den sämre snön. Han drog en speed-check sladd och blev helt sprayad av snön så han såg verkligen inget! Pang sa det när han smällde i ett träd. Det dröjde inte länge innan han nästan krashade in ett till. Slutet av åket avslutade med en lite pillowline. Sjukt rolig och bra snö!
Vägen hem fick jag köra. Jag var riktigt trött och satt och nickade till den sista biten hem. Alla var as hungriga så vi tog en liten omväg förbi subway där det blev en gödig sub med kycklig!
Tydligen så var det bestämt att det skulle bli fest. Så jag skyndade mig iväg och köpte lite öl för att sedan dyka ner i vår bubbelpool:D Jag köpte en öl som hette Colt 45....ett namn som jag alltid kommer att komma ihåg. Varför jag ska komma ihåg namnet?! För att jag inte ska göra samma miss och köpa den skiten igen. Det var den sämsta ölen ever! Tom Sofiero smakar bättre!
Så på med badbrallorna och hopp ner i poolen :D Sju var vi från början men en efter en hittade folk ner i poolen. Så till slut var vi 12...vilket var trångt men trevligt :D
Det var lätt den roligaste festen än så länge. Alla var där och alla verkade ha riktigt kul!
Nu sitter jag här...bakis...och bloggar....baahh...ska sova snart..trött som attan.

Laters people!

Lite fräsha bilder


tårta
All hjärtansdag tårtan :D


karl+mass snö

vacker vy från CheopsKarl i uthoppetjocke skuttaremil svart-vitmicke krash


emiilkarl svänger lossjockeemil skuttarjocke


ams med fula brilloralla på festen!Chop

Kommentarer
Postat av: OnTilt

Duude, jobbigt med öölen asså;-)
Men sweet pics once again!
Du måste ju ha världens lårmuskler nu
så mycket som ni går!:P ffs!

2008-02-18 @ 13:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0