Gött med götta!

Söndas.....ja...det var en egendomlig dag. Trodde att jag skulle vara bakis med tanke på att jag drack ett par bärs på lördagen (var ju trots allt partej), men så var inte fallet. Trötta och vissa...lite slitna satt vi framför TV:n och glodde på Idea (sjukt bra skidfilm för övrigt), och då fick vi just en...idé.
Vi tog våran bil och våra skidor/brädor och körde iväg för att leta efter lite grymma spots. Pga fyrhjulsdrift, eller rättare sagt den totala avsaknaden av, kom vi inte hela vägen upp på berget. Vi körde faktiskt fast i ett jävla dike. Vi kom loss efter 10 min så det var inte så tungt. Vi hade ju trots allt åkt iväg för att få åka lite skidor. Så skidor skulle åkas!
Brant åkning var ju helt utesluten, samma anledning som med fyrhjulsdriften, så vi fick ta till andra medel. Det visade sig att vår bil var duglig att ha att tolka efter. Jäkligt kompetent på just detta! 70knyck på skidor efter bil var sjukt roligt! När man for bakom bilen hade man stora leendet på. Kändes mer som att wakeboarda än att åka skidor.
Vi körde ett par repor innan vi bestämde oss för att byta plats.
Vi åkte en kort sväng och såg sedan ett sjysst, rätt brant, fält med en mini kicker (hopp) i mitten. Kändes som världens skönaste åk på toppen. Där var det riktigt gun smoke snö, lätt som aldrig förr var den! Så förväntningarna var höga. MEN, för det finns det ofta, så var snön i själva branten helt kass. Troligtvis väldigt exponerad av både sol och vind. Så det var välrdens skare, det var bara att hänga i och hålla fast. Rätt roligt åk MEN, igen, inget man gör fler gånger.
Nästa spot var en skola där det fanns en skatepark. Så lite rails och lite boxar (curbs kanske det heter på skateslang) hittade vi. Va rätt kasst....så inte så mkt att säga om det.
Sista spoten för dagen var på 12 gatan. alltså väääldigt nära 13 gatan där vi bor. Några snubbar där som har byggt en liten minipark med lite roliga features! Körde lite skutt och spinns på det innan det var dags för att dra hem. Bilder längst ner på sidan.

Igår!! OMG Igår omg igår, körde vi T2,5! Hajken dit har blivit väldigt lätt. Rena rama trappan upp till T2, sedan lite sidespetting med skidorna till slutdestination T2,5.
Fint åk i ett antal fallhöjd. Micke krashade lite roligt efter en 10meters klippa, och jag brände på gött hela vägen ner. Hittade tom en lite roller (liten kulle) som jag tog ett jäkla skutt på. Längsta flyget för säsongen var ett faktum! Efter rännan var det en bra lite skog som slutade i snårskog och en lätt travers tillbaka till cat-tracken och systemet.
Vi drog in och käkade en bit mat och träffade på några av svenskarna. Lisa, Emanuel och Anna (nykomna svenskar) kom iklampandes efter ett tag. De hade till min förvåning bootpackat (gått utan hudar) upp till Reudys. Mkt imponerande må jag säga då det tar ca 20 min med hudar, och det tar lätt dubbla tiden att bootpacka. Cudos!
Emanuel som skulle till Alperna dagen efter hade lust att hänga med oss till T2,5. Men gänget var trötta och frusna och orkade inte vänta på att han skulle få i sig lite sushi.
Så andra hajken blev än kvickare än första. Vi hajkade ikapp ett annat svensk gäng (de som vi på fest hos på lördagen, och ja...jag vet. Det är mkt svennar här!) som oxå skulle upp på T2.
Vårat andra åk blev inte riktigt lika bra som första eftersom vi drog ner i rännan som låg vänster om den bra rännan vi tog åket innan. Men ändå var det ett jäkligt fint åk. Jag drog ner först i rännan som jag verkligen trodde var den mest lavinfarliga på denna sidan Cheops. Jag höll mig låååång in på rigden (högsta punkten i en ränna...mest safe att vara på om en lavin skulle gå) ända till det var dags att leta sig ner bland stenarna. Det smattrade gött i belaget när jag for ner för branten. Därefter tog jag en tvär vänster sväng för att dirigera de andra så de skulle få ett bra åk ner. "Håll jäkligt långt åt vänster!!! Det är bara sten på höger och på mitten!!!" skrek jag. Nåja.... de åkte inte på vänste sida...så de fick lite sten under sig. Should have listned hey?!

Idag sög...punkt slut. Erik köpte nya feeeta skis. Line Prophete 130. Fat fuckers!

Bilderna!

Micke filmar jonasSofiamicke324129-85karl
emiillite mer fartkalle krash
Emil mid air

Kommentarer
Postat av: Jesper

Fy fan vad skönt det låter. Och ser ut att vara. Snygga bilder!

2008-02-07 @ 16:27:19
URL: http://jesperahlin.com
Postat av: Per Nyberg

Hehe...jodå det är rätt fint här.
Tack...bilderna blev väl rätt sjyssta. Men jag tog ju oxå ca 40st varav dessa blev ok :P

2008-02-08 @ 14:27:45
URL: http://pereverywhere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0