Stenskott och wing nite

Tja tja! Ja idag har jag åkte lite sånnadära vahettere...skidor?! Huh?
Kom upp till berget rätt sen...typ 10? Det hade snöat 2 friska cm...och det var gött hårt överallt. Hade med friåkningskidorna och hade ställt in mig på lite snabbare och rakare åk med inslag av luftfärder. Börajde rätt bra med att köra ett skönt åk som jag körde 2-3 ggr dagen innan. Hittade droppet som jag hade kört dagen innan. Tar lite mer fart och lite längre åt vänster för att slippa den jäkla gropen man landar i annars. Men självklart så landar jag i gropen, backcheckar (när man slår i ryggen i snön) och åker därifrån. Märkligt att man inte klara den landningen idag när man nötte samma drop dagen innan!
Fortsätter med att köra runt lite och försöker hitta lite bra ställen. Söker lite vid Redemption ridge..drar ner i en tidig ränna. Skitdåligt före och stenhårt överallt. Åker ner väntar in de andra. Vi klagar på hur hårt det är för att sedan åka vidare. Eftersom man har åkt där rätt många gånger så vet man om alla gropar och skit som finns där...så man tar det lite lugnt. En som inte tog det lugnt där var James som jobbar som liftwaffe. Han dundrade utför en grop och krashade totalt. I fallet så lyckades han vrida om knät rätt rejält. Han klarade sig hyffsat dock och kunde ta sig ner på egen hand.
Vi drog ner och käkade en bit för att sedan åka upp igen...det blev ägen sista åket för dagen.
Emil hade spottat ett gött litet drop en bit ner på CPR ridge. Alla var på att ta det och jag skulle köra först. Av Emils instruktioner fattade jag det som att ju mer åt vänster man hoppade desto större var droppet. Så jag siktade vänster som fan. Tog lite fart och sedan körde ut. Det första jag ser i min landning är ett gäng stenar och det första jag tänker är...hoppas jag missar allt. Jag landar såklart MITT på stenarna och krashar som fan. Trodde jag kunde få ihop det igen men...ne. Jag slår i bakhuvet lite (gött att man har hjälm!) och får en liten smäll på knät...inget farligt dock. Blev lite yr och for ner till Jocke för att fråga hurvida man kunde laga skidan fint eller inte. Det gick som tur var. Men det kommer att kosta....ett helt gäng med öl. :O

Moberlys skulle testas oxå. Det är en pub som ligger en bit uti skogen. Dom har lite "temakvällar" som burger wednesday och wing nite på torsdagar. Då beställer man alltså öl eller cola eller ngt götta och sedan kan man välja mellan 20 olika smaker. De kostar 40cent styck och för om man ska beställa olika smaker så är det 6 wings per smak...så att säga...fatta mig rätt :P Så buffalo, honey garlic och pineapple curry tog jag. Så 18 wings totalt. Sheeeeeeet vad jag blev mätt. Så nu sitter man här och bloggar och döör för att magen är helt paj. Så spänd och ont man har...suck...blogging for warriors :P

Pictures ;D

moberly324129-135mmmm
glad karlstor cola324129-137
moi324129-136
Laters!

Kommentarer
Postat av: storasyster

Hejsan min kära lillebror!
Läste att du tyckte att det var dåligt med kommentarer.. Vet inte hur man kommenterar att du landat i en stenhög?? klantigt kanske?? Hoppas allt är bra, skida lungt!! Kram kram

2008-02-29 @ 21:42:13
Postat av: Per Nyberg

haha. Jaa...jag blev lite paff..skuttar ut över klippkanten och så ser man sten i landningen ...nja..ingen höjdare direkt. Så nu har ja on i nacken och lite i knät :/
Kramers!

2008-03-01 @ 02:25:44
URL: http://pereverywhere.blogg.se
Postat av: julia

jag seeer mr manface o jag ser en per. GRATTIS PER! :D

2008-03-07 @ 21:11:27
URL: http://www.jewelsbyjoulie.blogg.se
Postat av: Per Nyberg

Tack så mkt Julia :D

2008-03-08 @ 20:06:21
URL: http://pereverywhere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0