Ännu en dag har gått

Ja, idag har inte mkt hänt. Skulle ju sova riiiktigt länge för att sova bort dagen. Helger är inte så skoj direkt. Inget att göra! Fram med ölen och fräs igång med jacuzzin. Så ser de flesta av helgkvällarna ut.
Igår natt var jag uppe lääääänge länge. Kom faktist inte i säng förrän fyra. Jag satt först uppe och pratade med A-K och började sedan kolla på Ali G. När jag kände att det var dags att knyta sig så spanade jag först in uret som sa att det var 30min kvar tills Amelie skulle åka iväg till greyhound stationen för att plocka upp Sofia som ska bo hos oss. Så jag satt kvar i min lugna vrå och väntade på att det skulle röra sig uppe på våning numero dos. 20 min senare staplar en något yrvaken Ams ner från trappan och förklarar att det blir övningskörning. Hon har i stort sett aldrig kört automat (som vår fina, nu, fungerande F-150 är), vilket jag har gjort....this (one) many times tidigare. Så vi går ut till bilen och drar igång skönheten. Från och med att hon vrider om tändningen till att hon gapar för full hals "VAR SITTER BROMSEN!!!!" dröjer det nog 10 sekunder. I full panik hittar hon till slut just....bromsen. Annars hade vi backat in i den jättestora snödrivan som plogbilen har skottat upp på andra sidan av vårat hus. Vi plockar sedan upp Sofia, eskorterar henne till huset och går och sover.

 Dagen efter så börjar det just segt med att man inte känner sig ett dugg utvilad. Käkar min numera rituella frukost som består av mjölk, havregryn och tveksam hallonsylt. Går in till nördhörnan (där alla datorer samt tv:n står) där jag möts av Karl som redan var uppe. Alla andra var på väg ut för att söka jobb eller köpa liftkort (Jonas och Sofia). Efter ett tags nördande kommer Emil hem lite smått besviken. Då har de alltså varit på en fancy-schmancy resturang som heter Peaks som ligger vid gondolen och sökt jobb. Chefen kallade in Amelie först varpå hon får drömtiderna! Bara helger 12-...vad det nu var. Men hon jobbar bara sjyssta tider! Good for her. Emil kommer in som nummer två och får ett mindre kul erbjudande om att jobba helger +två till tre dagar till i veckan. Då med dåliga tider. Efter en stunds förklarande över hur trist det var att inte få de sjyssta itderna (fastän han inte var så peppad på jobbet ändå) så försökte han införa ett dataförbud. Det gick åt helvete och han satt själv med ögonen klistrade vi LCD skärmen 30 min senare.

 På eftermiddagen för vi för oss att vi ska 1. bygga på railet och 2. skotta rent runt jacuzzin. Det har vi tydligen fått klara direktiv om att det skall göras! Efter ett par timmars slit, som innehöll bland annat en Kalle som ramlar av taken när han skulle rensa det från snö :P, så var vi äntrligen klara. Blev riktigt cleant överallt. Mat skulle göras och det blev det oxå. Teryaki kyckling med ris och wokgrönsaker blev det! Inte illa för att vara bummarkök :P Till det blev det en kall Guinness. Satt som en käftsmäll i ryggen :D
 Eftersom de nya inte hade fått löga sina kroppar i jacuzzin samt att det faktiskt är helg :D (OMG) så blev den självklara övergången till ölande i just...jacuzzin ett faktum. Ett antal öl och för-russinade kroppsdelar senare fick Karl den eminenta idén att.."railet vore skoj att prova nu!". Sagt och gjort slängde han på sig hela kittet och drog ut och raila. Jag och Emil fotade och jag fick en riktigt clean bild på det hela! SE OCH NJUT! (klicka på bilden för att få se den i större format)
Skön bild jag knäppte

Kvällen/natten avrundades med tre avsnitt av Playa Del Sol, mer öl och konspirationer om att haffa bilen och dra till Revelstoke imorrn. Nyktrast kör.....nåja. Får se hur det blir med det.

PS...snart är det måndag...weeehooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0