Dropsession och feta skis :P

Dagen som gått va jäkligt rolig! Vi hade planerat att dra till ett kalhygge som förvandlats till minipillow heaven för att få lite sjyssta bilder med bra ljus innan solen försvann. Så vi skyndade oss som fan för att komma dit. Så klart han vi inte innan solen försvann och vi fick göra det bästa möjliga av situationen. Emil hajkade upp för en lite klippa och skutta ut medan jag förevigade hans flygtur. Det blev startskottet för dagen!
 Vi körde den klippan i ett par timmar och testade olika linjer, lite snurrar och lite olika kameravinklar. Var skoj att vara där både som fotograf och som åkare! Kändes som att alla hade skoj. Fick dessutom en del ok foton (som kommer i slutet av bloggen....MEN FORTSÄTT NU ATT LÄSA!) på mina brädåkande polare. Alla började smått men körde bara större och större efter förmåga. Jag var sjukt sugen på att göra en etta utför klippan och landa baklänges, men så hade jag för dagen lånat ut mina lekskidor till Alexis som var sugen på dom, så då var det bara att strunta i den idén. Så jag fick köra lite raka airs med lite korsade skidor och sånt trams. Skoj, men jag vill lära mig mer! 
 Vår session avslutades med att Emil nästan stompa en trea från 5-6m drop till...ja...nästan helt platt landning.
 Vägen ner är inte så mkt tråkigare. Hela pilowfältet är så jäkla roligt att åka på. Man bara studsar fram från pillow till roller till pillow! HUR KUL SOM HELST :D
Åter till systemet....inte så jäkla skoj som man skulle vilja. Men vad ska man göra när ingen har hajk utrustning med sig eller ork att hajka för den delen?
Blev 2-3 piståk sen fick det vara nog för mig. Satte mig på ett café/sushi hak där jag stötte på Sara och Emil. Sara känner Jim och Mikael sen en säsong i St Anton och Emil mötte Sara i St Anton året efter....mysigt.
Vi snackade lite om det mesta och drack lite kaffe. De hade planer att dra till Rogers Pass och Revvy. Skulle vara skoj att hänga med, men jag vill åka efter ett dump, och nu var det ett tag sedan det hände. Men enligt snörapporterna ska vi iaf få en liten dos med fresh i helgen som kommer nu....det är iofs lördag nu när jag skriver det här...men vi kan låtsas som att det är fredag. Blir bättre i sitt sammanhang då :P

Efter dagen i backen drog vi ner till stan där Emil skulle kolla om hans snowboardboots hade kommit fram, samt att Alexis skulle prata med Robin som äger Darkside ang skidköp (EP Pro...sånna stora skidor som jag inhandlat :P). Jag följde på Alexis in i butiken där vi möts av samma snubbar som dagen innan. De kunde inte lova ngn rabatt av ngt slag. Men Robin skulle komma imorrn. 850 dollar ville dom ha för skidorna. Lite väl mkt pengar tyckte Alexis, jag med för den delen. Så han frågade om dom kunde klippa bort 10% så att skatten "försvann". Det sa dom att dom kunde. Så slutsumman blev då 750 ink skatt. Med andra ord mer än 10% rabatt. Supersweet!
Vi drog hem, käkade, bytte om och tog bilen till darkside för att köpa skidorna och få dom, samt mina skidor, monterade uppe på berget (Canyon Creek där Jocke jobbar). Varför vi inte gick till 180 sports som jag gjorde förra gången är för att dom inte är särskilt bra på att montera eftersom det slutade med bulor i belagen efter genomdragna skruv! SKÄRPNING!
Vi kliver in i Canuon Creek och möts av Jockes chef som står och dammsuger. Jag frågar efter "J" som Jocke kallas av medarbetarna och han säger att han är i verkstaden. Chop som var hos oss i lördas jobbade oxå. Så vi snackar lite med dom och kommer överräns om hur allt skulle gå till. De kunde inte fixa det på kvällen eftersom de skulle stänga, men lovade att dom skulle fixa det imorrn ist. JF skulle mäta och borra, han var tydligen killen med mest koll på frihands montering. När vi frågade vad det skulle kosta svarade Chop med ett leende "A couple of beers!".

Heres the catch of the day!!
tittut! emil Emil droppar ams snö rosa helikopter
 ghetto jimmoi Ghetto mastah!
...

Kommentarer
Postat av: Marita o Roffe

Verkar som ni har det kanon därborta i golden - supersköna bilder - blir enormt sugen! Hittade in på era bloggar via åka skidor. Har ni fått ny snö ännu? Vi är på väg till Golden+Revelstoke den 31 jan, endast 7 skiddagar. Har aldrig varit i Kanada, är det något särskilt man behöver tänka på? Är det svinkallt?

Marita o Roffe

2008-01-27 @ 13:06:43
Postat av: Per Nyberg

Just nu snöar det utanför rutan. Jäkligt skönt att se. Har varit lite torka här ett tag. Men ni så blir det ändring......hoppas jag.
Men i vanliga fall så är det svinkallt. Brukar väl vara -10 till -20 på toppen sen kallare längre ner. So...bundle up. Dunjacka eller bra lager är en bra att ha.

2008-01-27 @ 23:44:03
URL: http://pereverywhere.blogg.se
Postat av: Sandra

Najs pictures!

2008-01-29 @ 09:40:32
Postat av: Per Nyberg

Tackar Sandra :D

2008-01-30 @ 05:08:59
URL: http://pereverywhere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0