Helgen som varit (edit)

Rätt skönt med helg...faktiskt. Man får tid till att sova ut och återhämta sig. Den här helgen blev inte så lugn ändå. Blev lite fest i lördags då det var aussie day. Så det var laddat inför galet mkt fest. Så då var man ju tvungen att ha en galen förfest?! Emil tog tag i det hela och började leta efter lekar som kunde fungara som tävlingar. Det blev pingis, ölhävning, irländsk jul, pilbågs skytte och gömma ölen. Vi förlorade tok hårt med en kross som lyder 4-1. Utskåpning var ordet!
Själva utekvällen var inte så värst grym. Knappt ngt folk ute och, rätt kass musik gjorde att jag drog hem lite tidigare.

Dagen idag var ....annorlunda. Det var kallt som mörka sidan av månen...eller nja. -30ngt-ngt. Började med att hajka T1 och fick ett grymt fint åk ner. Ett annat svensk gäng (väldigt duktiga åkare) var med oxå. Dom visade en sjysst men svår linje som Emil och Karl försökte sig på. Jag hade mina bananer på mig så jag va inte så på att hoppa runt bland stenar. Men Emil traglade sig ner, klarade det fint. Karl däremot fångade en sten så illa att skidan löste ut. Han föll över en klippa men ner i mjuk snö, så han skadade sig iaf inte. Men skidan såg han ingenstans. Jag och Emil var på botten av åket och kunde inte göra ngt åt saken utan att kolla på.  Jag och Emil drog efter ett tag vidare till fältet där det var helt okej. Hade fått så mkt faceshots i skogen att jag hade is och snö i hela ansiktet när jag kom ner till day lodge. Hade trots allt snöat 20cm och det innebär att det kommer in VÄLDIGT mkt snö på sina ställen. Tur att man har börjat få lite koll på var man ska ta vägen efter snöfall då :D
Nästa vända på T1 blev bättre. Karl hade precis åkt ner när jag och Emil kom upp för åk nummer tre. Vi körde lite smådrop och latjade ner i den sköna fina snön! Men kallt var det....kallt som satan. Gjorde ont i bröstet när man andades.

Hoppas på en varmare dag imorrn.

Laters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0