Långhajk

Långhajk blev det idag.

Gick upp i lagom tid, käkade lagom mkt frukost och kom lagom i tid till berget och kände mig jävligt svensk. Inte nog med att vi i vårt boende kom till berget vid 10, utan även ett till svensk gäng som parkerar bredvid oss. Så swedecamp är ett faktum. Inget ont om att träffa nytt folk. Men den här säsongen så trodde jag att det skulle bli mer häng med locals. Har iofs inte kommit så långt in i säsongen.
 Hursom så styrde vi mot liften. Jag checkar in hur het jag såg ut i mina nya goggles. Super hot! Kliver ur gondolen vid toppen. Kollar in avi reporten som säger bara bra saker. Det var inte alls lika lavinfarligt som igår. Meget bra!
Börjar med första hijken förbi Whitewall (ska posta en bild på berget) och in mot Reudys bowl. Vi hinner ikapp Martin (som bodde hos oss förut) och hans ride polare. Vi snackar lite och rekomenderar dom att åka en lugn och fin ränna som vi körde första dagen. Jag och Emil hade dock andra planer. Ta en ränna som har ett tvunget drop mitt i åket. Jag åkte första ner och nailar åket totalt, dito Emil. Sjukt fint åk! Vi fortsätter upp mot backside of Reudys. 25 min senare är vi på toppen. Plockar av oss hudarna och drar ner i en ränna som såg fin ut på håll. Men shit vad vi hade fel. Snön var "bulletproof" och det var första gången som jag gjorde "umph" ljud när jag svängde. Fick ta i så sjukt mkt för att få ner kanterna i snön för att svänga. Läskigt, roligt, lärorikt.

Sista hajken mot Molars gick bra mkt fortare än vad jag trodde att det skulle göra. Svettig och varm möts jag av ett magnifikt Dogtooth range när jag väl når toppen! Ngt så coolt har jag aldrig sett. Så branta berg finns knappt. Såg nästan convext ut! Vi tog lite bilder och njöt ett tag innan det var dags att dra ner. Åket ner however var en upplevelse. Fantastisk skogsåkning som var braaa långt. Nästan helt ospårat drar vi ner bland små granar som kikade medan vi svishade förbi. Kan inte vara mer nöjd med dagen faktiskt.

Fest imorrn då Jonas fyller år och jag borde ha sovit för ett tag sedan. Men det är ju helg, så det är skitsamma!

Stay classy San Diego!

Kommentarer
Postat av: OnTilt

If Ron Burgundy says it, IT'S THE TRUTH!

2008-01-19 @ 12:00:28
Postat av: Rockabilly

Omfg här var det uppsatser att läsa ser ja! :) Hhehe första gången jag glider in på din vackra blogg och du verkar ju ha det rätt soft(inget avundsjuk alls!). Vart kan man ta del av Fleshmans pictures?:D keepitupdude

2008-01-19 @ 13:01:17
Postat av: Miia

Hellu Per! Vad kul å hitta din blogg! Så du är i Kanada igen? Hur länge stannar du den här gången? Ta hand om dig! Kram/Miia

2008-01-19 @ 21:14:17
URL: http://miiakarppinen.blogg.se
Postat av: Per Nyberg

Haha. Ja Jens. Jag gillar fan att skriva ner vad som har hänt under dagen lite kortfattat :P Blir lite som en dagbok så man kan titta tillbaka och se vad man gjorde när man var i Kicking. Lite lättare att komma ihåg sakerna som hände då. Ska nog slänga upp lite bilder på pixbox oxå. Har ite orkat göra det än, släpar ju inte med mina kamera så ofta som jag kanske borde. Vill ju åka istället jueeeh!

2008-01-19 @ 21:43:29
URL: http://pereverywhere.blogg.se
Postat av: Rocka

Det är saaaant! :)

2008-01-22 @ 17:22:21
Postat av: Sandra

Hello!

Tänkte jag skulle lämna lite spår efter mig på din blogg så du vet att jag varit här:-)

Jag testade mina gränser igår. Hoppade från 10 meters tornet på Gustavsvik *wiiie* Det kändes...plask..

Ha det superbra!
Kram

2008-01-22 @ 19:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0