Ski test, dåligt men roligt samt nytt blod!

Har hänt lite skoj här på sistone! Har äntligen fått mina bindningar monterade på mina 4FRNT EHP193or. Riktigt bestar som är sjukt mkt roligare än mina gamla rossi skidor! Hade lite knix med dom första vändorna men jag börjar komma mer och mer överräns med dom. Dom har gjort att jag har fått tillbaka mitt självförtroende.
 Va ute igår och åkte med Jonas (telemarksåkande snubbe), Amelie och Sofia (snowboard/skidor). Jonas och Sofia gjorde deras första dag på berget så vi höll oss till rätt lugna ställen. Körde uppkörd hela dagen och lekte runt för att dom skulle få igång benen.
 Jag hade hela dagen åkt och spanat på var jag skulle kunna göra säsongens första drop.
Linje nr 1 var en linje nerför baksidan av CPR ridge. Droppet heter the diagonal och fått sitt namn av...att det är två klippor som ligger just på...diagonalen..makes sense! Stod uppe på kanten och frågade två locals om dom visste dom det var här som the diagonal var. "Yeah...just straight down there...go for it" fick jag som svar. Så jag åkte ner. Spanade in en linje som kändes möjlig, skrek ner till Jonas som stod vid botten av ridgen "HUR SER LANDNINGEN UT??!!!!". Som svar får jag höra "NEJNEJNEJNEJ!!!". Jag åkte ner till honom och kollade hur det såg ut....och nej. Jag gillar varken stenar eller träd särskilt mkt i min landning så det fick vara....for now.
Linje nummer två var precis under en transportsträcka. Ca 5meter hög klippa som jag redan från dag ett sagt att jag ska ta...perfa för att börja säsongens huckande. "Den ska jag ta första åket imorrn!!"
Sen åkte vi hem. Käkade lite mat, drack lite bärs och gick ut och festade.
 Var rätt opeppad på att gå ut och att det var hur lite folk som helst ute gjorde inte saken bättre. Jag gick hem innan de andra och det var det.
 
Eftersom jag dagen innan lovat att jag skulle ta klippan first thing var jag ju tvungen att göra det. Så första vändan gled jag ner mot den...kollade var jag skulle ha mitt uthop och såg att jag inte skulle ha tillräckligt med fart för att klara av den. "Jag tar den nästa vända" sa jag till Amelie. "NU GÅR DU UPP OCH TAR DEN!" svarade hon snabbt. Jag hade trots allt lovat att jag skulle göra den. Så jag gick upp ett par steg. Laddade lite och satte skidorna i fall linjen. Landade (såg knappt landningen pga dålig sikt) och sedan krashade. Gjorde inte ont på ngt sätt men man vill ju bara stompa (landa perfekt på fötterna) landningen ist för att halv-mes-krasha! Som tur var fick Ams det på bild och kan nu skratta åt min fula position i luften resten av säsongen. "Kul att jämföra med hur det ser ut i slutet av säsongen!". Håller iofs med om det ...men just nu vill jag inte se bilderna...kommer dock posta...några utvalda snart. Så håll till godo!

Jag har faktiskt varit lite kass på att dokumentera med bilder hur mina dagar på berget är. Men saken är den att jag vågar inte åka på (och troligtvis krasha hårt) med kameran i ryggan. Därför har det än så länge inte blivit så mkt bilder. Kommer bli bättring på det ska ni se!

Har även fått nytt blod i huset. Jim heter han. En skön brädåkande skåning säsongat med Mikael tidigare!

That´s all for now! Stay tuned!

Kommentarer
Postat av: OnTilt

dude, jag vill se den landingen:P

2008-01-09 @ 17:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0