Tisdag---jaja---ellerja

Idag började som vilken annan dag som helst. Frukost blablabla osv osv åka biiilen jappa jappa och vi var fan i tid! HELT SJUKT! Har inte hänt på ett tag nu!
 Men eftersom allt i livet mer eller mindre har sina sätt att säga "haha! Got you good punk!" så stod såklart liften still... och då menar jag inte still som i att dom andra liftarna går utan det stod verkligen jääätte still! Så vi stod där och väntade och väntade...och väntade. Efter ett tag kom en lift/-ie/-waffe/-vakt som informerade oss om att det var inte säkert att liften skulle öppna alls. Sjukt antistoke med tanke på att vi för en gångs skull var i tid och allt!
Men som allt annat här i Golden så hade dom inte såå stor koll på vad som egentligen skulle hända. Så efter ca 15 minuter så började liftarna att gå, världens anstormning mot liften var i full fas! Vi kom upp lagom till att de lättåtkomliga åken var spårade. Men dom hade inte vi tänkt att åka ändå. För tanken med dagen var trots allt att vi skulle hajka. Så vi började med att kolla avireporten, eftersom det hade blåst halv storm och det gör att snötäcket blir jäkligt ostablit. Så vi läste oss till att det var rena självmordet att ge sig ut då faran var 4 av 5 på skalan över hela berget! Så vi efter många om och men bestämde vi oss för att vi skulle skita i att hajka och köra lite inbounds. Vi var inte helt överräns då en del ville bygga hopp och en del inte.
Hursom så blev det ett par åk i systemet, bland annat ett chute som vi körde 2 gånger. Kollade på det chutet senast det hade snöat men då hade jag helt fel skidor på mig. Mjuka och sladdriga gör sig inte i rännor som slutar med ett outrun i pucklar.
Inte nog med det hittade vi ett annat sjysst åk på en kam som heter Redemption Ridge. Kalle dundrade ner i 200km/h över pucklarna såg periodvis ut som det sista han ngnsin skulle försöka sig på. Jag hade inte tänkt att vara sämre. Så jag skulle ta en annan linje som var lite mer ifylld med snö och köra hårt som attan. Hinner komma ner ca 40fallhöjdsmeter innan jag får ett sånt sjuuukt slag (ngt ojämt underlag som man inte ser och skidar kickar till) på vänsterskidan, nosen i sin tur rakt ner i snön som var gött vindpackat, ca 5-10cm tjockt, och krashen var ett faktum. Jag for runt tre varv, 2 med skidorna på och ett utan skidorna innan jag till slut stannade och fick koll på vad som var upp och vad som var ner. Skit läskigt med tanke på att första jag känner är att smäll mot huvet. Så...att jag har hjälm på mig jämt jämt jämt är inte dum idé alls. Jag är ingen Hugo "No Crash" Harrisson...än :P
Sista åket blev med Jocke som vi träffade nere vid liften. Han var på ride break från jobbet, han jobbar vid berget, och vi drog ett sjysst åk som heter Compton. Var lätt den bästa snön på hela dagen. Riktigt fin snö. Emil hittade en sjysst liten klippa som man kunde smälla med fart. Super fun! Dit kommer vi dra fler gånger!

Förutom det så blev det lite jacuzzi. Bacon cheese burgers till middag och Gökboet som kvällsbio. Rena rama rutinen här i Golden, inte så trist alls.

Saknar AK dock. Förhoppningvis kommer hon hit ett tag. Kan jag lära henne att åka offpiste. Kommer bli sjukt kul!

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0