knee is ok!!

As gött! Skidåkning idag. Var rätt nervös att det skulle göra ont i knät eftersom det gjorde ont att göra "skidmoves" eller torrskidåka, så att säga, igår så trodde att jag skulle göra ett åk som skulle göra ont sen sitta i daylodgen hela dagen.
Så vart det inte! :D Körde rrrriktigt defensivt för att inte lägga ngt tryck på knät överhuvudtaget och bara...kärring åka hela dagen och fota. Men det gick bara snabbare och snabbare under dagen. Vågade aldrig rrriktigt dra på eftersom det hade vart kasst om jag hade krashat och göra knät sämre än vad det är.
Så fota och skönåka var dagens melodi...eller ja..skulle vara. Tänkte använda min Lensbaby 3G för första gången i skidsammanhang och fota vänner när dom kör lite småklippor och sånt. Så blev det inte eftersom alla var så stokade på att åka så ingen orkade vänta på att jag skulle fixa till kameran..sååattehh.
Fotade lite när de skulle kör Dare, en ganska rolig ränna som går ner från T1. Så jag började ställa in mitt lensbaby men kom på att bilderna inte skulle bli så bra efter det bara är ett 80mm objektiv så de skulle bara sett ut som små prickar. Så jag fick ta fram mitt 160-480mm ist som är det sugigaste objektivet jag har...skärpemässigt. Vad jag även fick erfara idag var att det inte bara sög i skärpan utan har grava problem att känna hur mkt ljus det finns ute...så...det suger! Vill ha ett 70-200 4L...men har inte 4 000kr som ligger och skräpar just nu :( Inte heller 2300 kr för ett 17-50 2.8 heller för den delen som skulle göra mitt system komplett..okej..det hade vart najs med ett 15mm fisheye..men 3500kr för ett objektiv med så smalt användningsområde...njaee..dont think so.

Nu har jag tagit lite mer bilder och sådär så här kommer en hel klump.


jag kallar denna samling för....

DIVERSE!

är inte klar med inlägget än..men läs så länge iaf....









Kommentarer
Postat av: Emelie Elisabeth

ja jag vet inte det du. har ni ingen snö menar du? ser ju ut så i alla fall. men vad vet jag, jag kanske bara hallucinerar ;)

2009-02-13 @ 19:43:31
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Emelie Elisabeth

visst är den!

men du, du kan ju inte publicera ett halvdant inlägg förstår du väl? frustrerande! gör klart det nu. bilder! ;)

2009-02-17 @ 19:59:39
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Karl norling

Fan Per dåligt med uppdatering på bloggen på sistone, tycker jag Vill ju se o höra lite om läget i Canuckistan.... så sätt dig och författa o ladda upp bilder nu. BTW så var vi i Kirkwood för ett par dagar sen, allt var skit men snön... Har aldrig åkt så djup snö tidigare, inte bara faceshots utan andnöd och snorkeltvång...

2009-02-20 @ 01:30:51
URL: http://parknpow.com/caliblog
Postat av: Anonym

torrskidåkning, det är ju min gren ju! kramar storasyster

2009-02-23 @ 13:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0