Pics R us!

Så sitter man vid tangenterna igen. Helg nu och rätt skönt att få vila kroppen efter att den har blivit våldtagen hela veckan.
Började bli frisk på onsdagen, men körde min första dag på tisdagen. Hade kommit ca 20cm över natten och blåst in lika mkt så det var episka förhållanden den dagen
. Tog med min hjälmkamera ut för att få lite filmat, men batterierna ville inte som jag och dog redan innan första klippet. Jäkligt surt med tanke på hur bra dagen var!
Körde träden vid stairway to heaven liften hela dagen (bild på området kommer snart) och det var lika bra varje varv. Låg så jäkla mkt snö och fanns väldigt lite att oroa sig över. Det enda som fanns att oroa sig för var väl egentligen bara alla småträd som ligger halvgömda i snön nu. En sväng på fel ställe så säger det pang!
Sen gick dagen mer eller mindre ut på att leka och hitta roliga saker att göra och såklart..vänta
på att de skulle öppna Feuz bowl :P Vi blev rätt tidiga ner i Feuz och fick helt ok körning där.
Alla körde på riktigt bra och det var jäkligt surt att vara sjuk den dagen då kroppen tog väldigt
snabbt slut. Fick ett par ggr stanna på traversen för att få andas lite. Inge skoj alls.

Dagen efter fick jag för mig att skita i helmetcamen och istället dra medd min systemkamera, som resulterade i bilderna ni ser här. Snön var inte riktigt lika orörd som dagen innan men shiiit vad djup det var i skogen! Helt sinnes! Så det var bara att ladda på. Många som bombade The Diagonal rätt hårt. Vissa stod...de flesta inte :P
Sj har jag inte tagit ngt stort än och jag väntar tills snön blir lite bättre samt att mina ben orkar lite mer. Rookie har redan slagit sig hårt pga det "taskiga" underlaget. Så lika bra att chilla med det. Älskar för övrigt mina nya skidor :D Rossignol steeze 185 med Look P18 på. Sjukt bra skidor! Kanske lite för mkt spann, så dom har lite dyktendenser när det blir djupt eftersom nosen är relativt styv ändå. Men det känns som en skida som kan allt och lite till :D
Resten av dagen var väntan på att dra ner i Feuz bowl (igen) och vi fick andra spår vid guntower så det va jäkligt skoj att bomba ner där. Helt orörd snö och det var bara att kötta på :D sjukt skoj att äntligen våga dra på hur mkt som helst. :D Dagen avslutades på Golden Taps och Jam night. Alla locala kids och säsongare är där och umgås o dricker ett par pils.

Fredagen var lite sådär. Liften strulade som attan och underlaget hade blivit lite hårdare. Man blir lätt kräsen när man fått 2 så fina dagar innan :P

Well..har inte så mkt mer att raportera. Väntar som alltid på snön.

Här är resten av bilderna från torsdagens shredd :D








.



PEAS :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

FY FAN! Få dina mates att förstå att vi knappt hade en sån dag på hela förra säsongen! Ser stört djupt ut!

Hoppas jacuzzin är kall och ölen varm! Säger som Robert Gustavsson "Jag är inte bitter"

2009-01-11 @ 18:10:37
Postat av: Pat Nyberg

Ne jag vet. Vi har totalt sett fått mindre snö samt att allt utanför repen är en 4a just nu. Så vi har ju inte åkt ngt utanför än..vilket suger :(

2009-01-11 @ 20:52:42
URL: http://pereverywhere.blogg.se/
Postat av: Emelie Elisabeth

tjohoo. gillar verkligen bilden med stoppskylten på. döläcker!

2009-01-12 @ 01:31:27
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Emelie Elisabeth

Nä..asså...de där grejerna är nog ändå mer tänkta till tjejer...faktiskt. Så don't worry. ;)

2009-01-14 @ 10:41:16
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Emelie Elisabeth

Stämmer! Vad tycks?

2009-01-15 @ 14:52:30
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Emelie Elisabeth

du är inte riktigt nöjd alltså. nehene. var det lite lagom ombonat menar du? den är ju ganska opersonlig och VIT nu, menar jag. men jag gillar det!

2009-01-16 @ 12:05:55
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Emelie Elisabeth

ombonat förut*

2009-01-16 @ 12:06:34
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Riktigt härliga bilder måste jag säga! Hade gärna åkt i sånt puder jag också..

2009-01-27 @ 18:08:00
URL: http://bagarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0